HOSPITALITY CHECK

Gastvrijheid, klantgerichtheid, kennis en advies
Wat is de reden dat klanten nog überhaupt uw bedrijf bezoeken en hoe zorgen we ervoor dat er een reden is dat ze dat in de toekomst blijven doen?
Hoe komen we met méér klanten op een positieve wijze in contact en hoe zorgen we ervoor dat blije klanten ons visitekaartje worden?
Het antwoord op bovenstaande vragen is: Méér doen dan dat de klant verwacht en het anders/beter doen dan de concullega’s.

Gastvrijheid, gastheerschap en klantgerichtheid
Uw mensen kunnen het verschil maken in hoe uw klanten uw bedrijf ervaren.
D.m.v. de hospitality check maken we inzichtelijk hoe de bezoekbeleving in uw bedrijf is en of klanten zich echt welkom en bijzonder behandeld vinden.
Daarnaast krijgt u adviezen over wat het bedrijf en/of de medewerker in de ogen van de klant zou kunnen verbeteren om nog klantgerichter te zijn.

De voorbereiding

In samenspraak met de klant worden uitgebreid de doelstellingen, bedrijfsfilosofie en de beoordelingsgebieden bepaald en per beoordelingsgebied een aantal te toetsen items. Zo ontstaat er een breed en betrouwbaar beeld. 

De uitvoering

Een aantal anonieme, vooraf geïnstrueerde en getrainde 'klanten' bezoeken met een afgesproken opdracht het bedrijf.  Tijdens dit onderzoek worden verschillende soorten klanten gebruikt die aansluiten bij uw doelgroep daarnaast gebruiken we verschillende scenario’s om een zo uitgebreid mogelijk beeld te krijgen van de klantgerichtheid en kwaliteitsbeleving.

  • Is er een warm welkom?
  • Is men bereid mee te lopen en enthousiast te helpen?
  • Is de kennis aanwezig?
  • Is de klant tevreden over het advies?
  • Zou de klant gekocht hebben?
  • Zou de klant terugkomen?

 

We brengen eigenlijk de volledige “Customer Journey” in kaart.

 

De rapportage

Uiteindelijk volgt er een uitgebreide rapportage die u online kunt inzien en printen. Deze kunt u of u leidinggevende uitstekend gebruiken voor gesprekken met uw medewerkers en coaching doeleinden omdat er naast de geconstateerde feiten ook tips en adviezen in verwerkt zijn die aansluiten bij uw bedrijfsdoelstellingen.

De managementinformatie

In de online omgeving beschikt u ook over duidelijke, relevante management informatie. (wij bieden géén oerwoud aan overzichten die toch niet gebruikt worden)

Zo kunt u in een oogwenk :

  • Zien waar de aandachtspunten voor uw bedrijf liggen.
  • Zien hoe verschillende afdelingen of vestigingen ten opzichte van elkaar presteren (benchmarken).
  • Iedere gewenste periode eenvoudig selecteren zodat u ook gemakkelijk meerdere periodes kunt vergelijken. Hierdoor kunt u ook snel de effecten van doorgevoerde aanpassingen zien en of de medewerkers met de afgesproken of getrainde onderwerpen aan de gang zijn gegaan.
  • Snel en overzichtelijk de scores per maand en kwartaal bekijken en delen met de betrokkenen.
  • Binnen de managementinformatie doorklikken tot op vraagniveau zonder terug te moeten in een menu.

Het periodiek overleg

- DE VINGER AAN DE POLS -

Uiteraard is er altijd snel contact mogelijk om vragen te beantwoorden, tussendoor resultaten te bespreken en aandachtspunten aan te scherpen.

Indien gewenst kunnen we periodiek de resultaten aan u of uw managementteam presenteren, de resultaten bespreken en de focuspunten voor de komende periode vaststellen. Eventueel kan deze presentatie ook als onderdeel van een training aan het hele team gegeven worden (bewustwording).

Benieuwd wat wij voor uw bedrijf kunnen betekenen?